tisdag, maj 01, 2007

Magi och fantasi

En leende grabb väckte mig med ett milt "hej" idag...

...jag har sovit hos Busen. Han fyller snart 4 och har stora planer för framtiden. Han ska bli häxa, eller han är redan häxa. Sedan en tid tillbaka har han dragit in mig i planerna. Han pratar om "vi". När jag klev upp i morse (då sov häxans föräldrar fortfarande) hade han ritat en teckning med vårt häxhus med två kvastar parkerade utanför. Godnattsagan jag läste för honom igår handlade om en snäll häxa och han kom med förbättringsförslag. Hur vi minsann skulle ha fladdermöss och grodor i vårt häxhus och förtrolla de som kom nära vårt hus. Jag tror jag kvalade in som häxa för 1-2 år sedan när han hade pratat om häxskor som sådana som Moster Baba hade.

Jag älskar Busens fantasi. Det finns inga begränsningar. Lite som min egen faktiskt...

Inga kommentarer: