måndag, maj 28, 2007

Nit, flit och lite tur!

Måndagen den 28 maj kommer helt klart att gå till nummerplåtshistorien.

Jag tog 591 i torsdags. Så bara på vägen till jobbet i morse såg jag 3 stycken 591:or och en 593:a... Det är som det brukar vara - mest sådana jag nyss tagit och så nån liten teaser.

När jag gick från jobbet körde det in en firmabil på gatan utanför mitt jobb. Om det inte var för att den skulle köra in, backa och vända hade jag aldrig hunnit se att den hade nummer 592. (Och om det inte varit för att jag stannat kvar nästan en halvtimme på jobbet för att utklassa motståndarlaget i fotbollsspel!) Jag vet inte hur noggrann jag varit med att poängtera att det är av yttersta vikt att det är helt glasklart och bortom alla tvivel ställt att det verkligen alldeles säkert är det nummer jag söker och inte ett spratt som mina ögon spelar mig, för att jag ska få tillgodoräkna mig numret ifråga. Och det var det ju nu.

Ca 1½ minut senare såg jag 593 från bussen och sedan kom 594 i en korsning ett kvarter ifrån där jag dansar salsa.

Sedan stötte jag på patrull som jag brukar när jag haft flyt, men det här var det retsammaste jag varit med om. Jag räknar ju inte taxi- eller diplomatbilar. På min egen gata står 595...fast med gula plastskyltar och handskriven tuschpenna. Jag antar att bilen är precis ny och inte hunnit få sina registreringsskyltar eller så, men why? och på min gata?! Vad betyder detta hack i mitt fantastiska flyt?!

Inga kommentarer: