tisdag, maj 01, 2007

En något missriktad hämndaktion

Slog på tv:n för sent och missade Lunds studentsångare idag! Jag som brukar kolla varje år. Som "hämnd" tänker jag därför nu återge min favoritversion av studentsången med Povel Ramels text från 1948:

Sjung om fru Svenssons lyckliga karl,
Låt honom plöja i ungdomens fåror.
Fem gamla hjärtan i sprit har jag.
Å´en ljus elefant i ett snår,
Inga stoppar den
i vårat linneskåp.
Loppor tär vår vän,
som idisslar en sko när vi snyta en rund liten hund
där den här lilla bagaren bor -
där den här lilla bagaren bor.
Hursa?

Busen kan göra karriär som omskrivare av texter. Han har fått lära sig om Carlsson Linné på förskolan :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Carlsson Linné!
Min dotter gillar just nu Cap Sparro och Lisabell (Captain Jack Sparrow och Elizabeth i Pirates of the Carribean). Hon är 4 år...själv är jag 38 och törs knappt se på Beck...

Baba sa...

Ha! Mina syrror gillade på sin tid de där bröderna som dansade bakom Pernilla Wahlgren - Emilio och Evito!!!