söndag, maj 27, 2007

Snygga skor

Jag har fått en ny hobby! Att kolla folks skor. En kompis till mig kollar alltid killars skor och hon tycker att valet av skor säger en hel del om dess ägare. Vi var ute i fredags. Bland annat på Hotellet, som brukar vara trevligt, men så här en löningsfredag i maj var ganska vedervärdigt. Värsta uppvisningen av handväskor, frisyrer, solglasögon, solbrännor och näsor i vädret. Inte en enda kille som tittade lite extra på mig! Skittrist! Det roligaste var faktiskt att kolla in folks skor. Vinnare den här kvällen blev en kille som hade ett par skitsnygga, diskreta, men ändå tuffa boots till sin kostym.

Sedan förstår jag ju att det är uppenbart att förutsättningarna till att etablera ögonkontakt med män minskar om man tittar på deras fötter. Eller är det ungefär som med killar som tittar på ens tuttar istället för ögonen...? Det gäller alltså att göra det med finess och inte vrålblänga.

4 kommentarer:

Sabina sa...

Jag kollar oxå in folks skor, har börjat med det nu på senare år, ex. nu i helgen var vi på dop, "fint" dop, med "finare" människor, ja det känns som om dom tycker det i varje fall.
Jag som är en gympadojjorstjej hade på mig matchande vita skor till mina vita kläder, helt oki, MEN alla andra tjejer hade JÄTTE fina remskor, där tårna syndes och MINST 1 dm klack, jag kände mig typ dum för mitt val av skor, antagligen ligger ju problemet hos mig och inte hos dom, men förra gången jag träffade samma männsikor kände jag likadant och det var då mina skoproblem började, hel knäppt jag vet, men what to do liksom??

Baba sa...

Men det är sant som de säger att skorna gör mycket av intrycket. Jag har haft ett par jättebra kängor/boots som räddat det mesta i vinter. Har rätt mycket svarta kläder och det kan bli trist om man inte piggar upp det lite. Tyvärr kan jag inte ha dem i sommar och jag är en vägra-ballerina-tjej!

Prinsessmamman sa...

Har för mig att min syster höll på att inte bli ihop med sin sambo för han hade så fula skor när de träffades. Numera har han snygga skor (vet inte om hon är med och shoppar men jag misstänker det!!)

Baba sa...

Haha! Jag vill ha en sambo som kan välja snygga skor på egen hand! :)