måndag, maj 07, 2007

Samma cirklar

Förra helgen var jag ute med ett gäng kompisar. I allra högsta grad mot min vilja hamnade vi på Sturecompagniet. Jag betraktade det och betraktar det fortfarande som olycksfall i arbetet (med mitt nöjesliv) och en engångsföreteelse. Jag kände mig ganska bortkommen, men vi kom i samspråk med en ung man i vita jeans, mörkgrön pikétröja och bakåtslickat hår, som ändå var rätt trevlig - och max 21. Vi kan kalla honom Stekar´n.

I lördags efter vårt "gig" fick jag skjuts till Odenplan för att ta tunnelbanan hem och inne i vagnen var jag på väg att spontant heja på en ung man som såg bekant ut. Han hade vita jeans, turkos pikétröja och rutquiltad jacka. Jag hann svälja hejet med ett leende och han såg inte ut att känna igen mig. Vår käre Stekare, minsann, hoppade av på Hötorget.

Idag var jag på väg från salsakurs och stod just i begrepp att kliva på rulltrappan ner vid Fridhemsplan. Upp från perrongen kommer Stekar´n åkande i sina vita jeans.

Okej, 3 gånger på drygt en vecka. Analys, tack, och inte nån enkel variant med att mina drömmars man bara äger ett par byxor och gärna åker grön linje.

11 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Försöker mig inte på nån analys men visst är det märkligt att vissa människors vägar korsas så där och sen kanske aldrig mer igen!

Prinsessmamman sa...

Var har frk Bokmal försvunnit förresten!?

Baba sa...

Visst är det. Jag gillar sammanträffanden.

Fröken Bokmal lackade ur, blev less och bara raderade hela sin blogg.

Prinsessmamman sa...

Äsch, då får man ju deleta den länken då... eller har hon tänkt att återuppstå inom kort?!

Tina sa...

Hm, vill inte göra dig besviken, men... EXAKT det utseendet passar in på väldigt många killar i den åldern i de trakterna!

Kanske ungefär som att vi européer tycker att alla kineser ser nästan likadana ut och vice versa!

Kristin Jakobsson sa...

Jag kommer att tänka på när jag och gamla klasskompisarna Lina och Olle var på väg hem från Majåkerskolan i första klass. En kille i 20-årsåldern med vita jeans kommer cyklande. Han har freestyle och inga händer på styret. Ser även ut att blunda. Plötsligt kör han bara på lilla Lina. Killen ramlar, river upp brallorna och får ett sår på knät så de trasiga byxorna blir alldeles blodiga. Han börjar skälla på henne. Olles kommentar var "Stackars hans vita byxor".

Anonym sa...

klikliklo, du har bra minne du...första klass! Det var roligt.

Baba sa...

Tina: Nä, för Guds skull. Besviken?! Jag hoppas du inte tror att jag ville att analysen skulle leda till att en sån kille var mitt öde! Men det här är samma kille jag sett, inte olika och inte vid Stureplan mest.

Klikliklo: Det var väl ungefär då som det var modernt senast :) Vita jeans kan vara snygga på sommaren, men det här var liksom i ett paket som jag inte riktigt ville köpa.

Kristin Jakobsson sa...

Men tänk, han kanske är ett bra öde för ett tag? Han kan bjuda på resor till fjärran länder. Hans pappa betalar. Smart.

Baba sa...

Fjärran resor! Haha. Det kanske inte framgick, men jag är inte intresserad av gossen ifråga. Jag bara undrar varför han förföljer mig :)

Baba sa...

Resor till fjärran länder menar jag...zzz