söndag, maj 13, 2007

Tunga saker

Jag har en vän som är singel ungefär lika ofta (läs: sällan) och lika länge (läs: kortvarigt) som jag har förhållanden. Med detta i åtanke kan det kanske vara lite svårt att se att det är hon som har myntat följande uttryck: "Män - de är bra att ha till att bära tunga saker och blanda goda drinkar!". Jag har varken varit gift eller sambo, men jag kan för min del tänka ut mycket roligare saker att ha en man till...

Fast ibland är jag beredd att skriva under på det där med tunga saker. En full matkasse i uppförsbacke igår och två vändor med tidningar och annat skräp till returcentralen idag har nästan fått mig att börja fundera på att skaffa en sån där man. Jag är trött på att släpa tunga saker hit och dit. Men så tänkte jag ett varv till och insåg att det faktiskt inte är en man jag behöver i så fall, utan en bil. Och tänk vilka armmuskler jag får på kuppen!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tror att det kan vara lätt att blanda ihop det där, behovet av killar resp. bilar:)

Sabina

Baba sa...

Ska man skaffa sig en man får det allt vara av de rätta orsakerna, är det så du menar?

Bilar är praktiska - de har inga känslor och man kan hyra eller låna en och lämna tillbaka den när man är klar. Män är inte lika lättskötta, men de har andra fördelar. :)

Anonym sa...

Drinktillverkningen röstar jag för, det är en av de starkaste kvaliteterna hos min make.

Baba sa...

Jag har inget emot någon av de där egenskaperna. Låter som trevliga bonusar, men inte det som ligger högst på min önskelista.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Eller så skaffar man sig en man MED en bil så får man två i ett:)

Å typ så menade jag:)

Sabina