tisdag, maj 29, 2007

Vargtimmen

Jag var med om nånting spännande i vargtimmen, strax innan det blev en ny dag. Jag vaknade kvart i fyra, var uppe på toaletten, och sedan kunde jag inte somna om. Det spännande i detta är att det inte brukar hända mig. Först försökte jag klura ut vad det kunde bero på, men fullmånen dröjer väl till fredag och trött var jag när jag gick och lade mig så jag kom inte på nåt.

Det som var intressant var att jag inte blev stressad. Först trodde jag nog att jag skulle somna om, men när jag inte gjorde det försökte jag bara ligga och vila. Fönstret var på glänt så det var sådär mysigt svalt i rummet och skönt med täcke. Fåglarna kvittrade, tidningen kom, jag funderade lite men fäste mig inte vid något speciellt. Till slut koncentrerade jag mig på andningen. Jag noterade att jag andades ganska korta andetag och andades medvetet in på 5 och ut på 6, som min kiropraktor lärt mig (man ska komma ner på nån alfa- eller betanivå då).

Till slut somnade jag och trots att jag varit trött idag så har känslan av den där timmen funnits kvar i mig hela dagen på ett skönt sätt.

Inga kommentarer: