torsdag, maj 17, 2007

Lyxdygn

Det finns en sällsynt, välgörande sömn som jag kanske bara upplever 4-5 gånger per år. Nätterna då jag får uppleva denna sömn har ofta föregåtts av en fysiskt tröttande dag, till skillnad från mental slutkördhet. De innehåller inte så mycket drömmar och gör de det så är det inga jagande, stressande drömmar. När jag vaknar efter en sån natt slår jag bara upp ögonen och vet att jag är utsövd, avslappnat tung och redo för nya spännande utmaningar. En sån sömn har jag haft inatt!

Så hade jag också en superduperdag igår. Jag hade tagit en av mina lediga dagar och njöt i fulla drag, var ute i solen, promenerade runt, hängde med kompisar, besökte en utställning och lite nya kvarter där jag aldrig varit förut, åt lunch på stan mitt på dan (en sällsynt lyx för mig), äcklig latte på Medborgarplatsen (men det är ett kul ställe att kolla på människor på) och specialgod glass på Nytorget. Jag tog nummerplåtarna 584, 585 och 586 i vittnes närvaro och drack lite rödvin på kvällen när jag utmattad kom hem.

Varför kan inte livet alltid få vara så...

3 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Låter skönt! Själv vaknade jag med dunderhuvudvärk och kom inte ur sängen förrän efter 11, med några alvedon i kroppen...

Baba sa...

Hm hm...bakis minsann?! :) ...eller bara stress? Det brukar komma ikapp när man får ledigt en stund.

Prinsessmamman sa...

Drack bara en liten öl till korven vi grillade så jag tippar på det senare. Varit en intensiv vecka med Linnétema och måååånga utvecklingssamtal...