onsdag, maj 30, 2007

I-landssminkproblem

Imorse började jag dagen med att lägga mascaraborsten med bredsidan lite för långt in (och touchade hornhinnan). Detta renderade i en kraftig blinkning som smetade den ännu icke torkade mascaran både under ögat och på ögonlocket där jag redan placerat ögonskugga som nu blev förstörd.

Jag har ett nytt läppstift där locket på den fyrkantiga hylsan är skuret som en våg där två av sidorna buktar uppåt och två går nedåt. Locket går bara att sätta på plats på ett sätt eller två av fyra, men jag kan hoppa upp och sätta mig på att jag provar på fel sätt 7-8 gånger av 10!

Mitt fasta puder tar alltid slut från mitten av dosan hur mycket jag än går in för att ta från sidorna. När mittpartiet är tillräckligt tunt trillar det loss, men jag kommer likväl inte åt det sista i kanterna. Slös!

5 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Mascarasmäll i ögat... aj!

Sabina sa...

Men vilket skit.....

Hoppas morgondagen blir bättre:)

Baba sa...

Helt säkert! :)

PGW sa...

det där är naturlagar. Bara att leva med.

Baba sa...

Jag har insett det, PGW. Kanske finns det en mening med det - t ex att man ska uppskatta alla de dagar när man inte petar sig i ögat (ca 362 dagar/år) :)