måndag, april 30, 2007

Shoe-poholic

Det är bara en fråga om prioriteringar, eller hur...

Jag skulle bara lämna tillbaka en topp som jag köpte i fredags. Det var inte meningen att jag skulle gå in på Wedins. De har ändå inga skor som passar mig, i synnerhet inte festskor och särskilt inte snygga, högklackade guld-, silver- eller glitterskor. Så egentligen undrar jag varför jag ens slogs av tanken att prova. Ibland är det bara skönt att veta att de verkligen inte passar så man kan slå dem ur hågen.

20 minuter senare stod jag i Gallerians gång med en kasse fylld med två skokartonger. De kostade tillsammans vad jag brukar ge för ett par skor. Det är öppet köp. Nu när jag kommit hem med dem och provat är jag redan kär. Jag kanske kanske lämnar tillbaka guldparet, men jag behöver lite råd. Man kan svara:

a) Behåll båda paren! Perfekta salsaskor. Det är du värd.
b) Behåll bara silverparet. De glittrar mest (helt i glitter).
c) Behåll bara guldparet. De glittrar inte fullt så mycket (bara på några remmar, samt klacken).
d) Lämna tillbaka båda - även om de tillsammans kostade mindre än ett RAM-minne!
e) eget alternativ


Här kommer bilder:


9 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan aldrig ha för många par snygga skor! Behåll båda om du gillar dem.

a) alltså.

Tina sa...

Prata inte med mig om skor...

Alternativ e) eget

Behåll båda paren, gå in i alla skoafärrer du kan hitta och köp alla vackra, fräcka och högklackade skor du kan hitta!

Baba sa...

Hm, jag gillar båda svaren. Bra support här. Och ett par snygga skor hjälper upp det mesta faktiskt!

Anonym sa...

konstaterar först att jag aldrig skulle kunna gå i ett par sådana skor.

Men eh, min pojkvän äger tre par skor, och jag har väl sisådär 28 par som jag använder, och ett par till som bara ligger, så jag vet inte om jag borde ge dig råd...

själv skulle jag aldrig kunna lämna tillbaka ett par skor jag köpt. så alt. a) då

Baba sa...

Jag har inga problem att varken gå eller dansa i högklackat, som tur är. Känner mig däremot som Kajsa Anka i platta skor. Jag väntar på att ballerinatrenden ska dö ut, men den verkar seglivad! :)

Kristin Jakobsson sa...

Behåll båda!
Jag borde själv ut och kolla efter skor så jag kan bli fin till häxans mammas födelsedagsfest :)

Baba sa...

Klackarna i taket!

Anonym sa...

Jag tycker att du ska behålla de i silver.

Lämna tillbaka de guldiga och köp ett nytt par som ser annorlunda ut.

Baba sa...

Ja, jag lutar nog faktiskt åt det. Onödigt med två nästan likadana.