söndag, maj 06, 2007

Berusad konsert

Det blev en härlig konsert! Så himla kul att jobba utifrån ett tema, som vi gjort i vår. Arbetsnamnet var ju "kär och galen" men blev till "Berusa er" av kärlek och ingenting annat. Text från Höga visan. Vi arbetade oss igenom både uppvaktning och kärlekens baksida och hade faktiskt lyckats hitta en visa av Olle Adolphsson som handlar om vardagens kärlek (Siv och Gunne). Det enda som egentligen oroat mig lite innan var ett "paket" där herrarna först skulle sjunga "Kom du ljuva hjärtevän" och gå ned på knä framför damerna, som sedan skulle svara med tangon "Din kyss av eld" med oss tre andra-altar på melodin. Dels blev jag så skrattig när herrarna kom emot oss och föll ned på knä, dels går den väldigt lågt och vi har ju dessutom haft en tendens att sjunka, men det gick alldeles utmärkt och blev ett kul nummer. Jag visar här nedan en bild, men jag har av anonymitetshänsyn dekapiterat mina kära körkolleger. Min högerarm syns längst ut till höger i bild.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att det gick bra!

Tittade på bilden först, och trodde att det var du som stod i mitten.

Baba sa...

Ja, en riktig kick får man när det går så bra! Bra publik också.

Det kan man tro. Jag tror inte funktionen att klicka på bilden för att få den större funkar, eller...?

Anonym sa...

Ha ha , trodde också att du va personen i mitten, med det breda röda bandet om midjan.

Baba sa...

För smala ben, men kanske lite likt :)

"A Peaceful Warrior" sa...

Kul att det gick bra - grattis! Själv har jag just kommit hem efter att ha kompat en gospelkörkonsert i Hässelby..bara Michael Jacksonlåtar i lite skojiga körarrangemang.
Nu är jag dock heelt slut efter en tokjobbig, fullsmockad helg. Nu blir det dock lugnare ett tag. Ha en skön vecka!
/T

Baba sa...

Tack Apw! Och grattis själv. Låter som en kul spelning. Vårt "gig" på lördagkvällen var också kul. Vi rev av några svenska "hits" för 250 forskare (världseliten inom insulinsignalering) från hela världen under förrätten på deras middag på Vasamuseet nedanför skeppet. Läckert!

Anonym sa...

Hmmm! Synd att man inte kunde se dina fina ben!

Prinsessmamman sa...

Är det ett gäng dvärgar i din kör eller?! =)

Baba sa...

Haha, du menar med tanke på höjden på min axel. Haha, ja det ser ju ut så!