lördag, maj 26, 2007

Systrar och syskonbarn

Min minstaste lillsyrra har fyllt 25 och ska ha kalas idag. Detta innebär att min andra syrra kommer till stan och hon har sambon och Lillen med sig. Han blev halvåret häromdan och jag har bara sett honom när han var en vecka och sedan när han var en månad. Jag är en dålig dålig moster, men jag tröstar mig med att han förhoppningsvis inte kommer att minnas min försumlighet när han växt upp.

Det känns som att det här 25-årspartajet blir startskottet till en riktig familjesommar som kommer att innehålla både brorsans bröllop och mammas 60-årsdag. Men en sak i taget - ikväll blir det party och kanske lite Singstar... och så ska jag fylla mitt hjärta till brädden med kärlek till mina syskonbarn.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Till brädden eller till bredden????

Salsera M. Mera sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Baba sa...

Å, så roligt att kunna glädja en språkpolis. Det gör jag så gärna! Väl bekomme. :)

Anonym sa...

Du är inte alls en dålig moster....

Å, tänk att jag äntligen debuterade i Singstar!!!

Baba sa...

Å, tack Soffi. Nej jag försöker ju kompensera när jag får chansen :)

Ja, och du var kanonbra...som jag vetat hela tiden!