fredag, januari 06, 2006

What to wear

Äntligen färdigklädd, nagellackad och parfymerad. Det trodde jag inte för tre timmar sedan.

Det brukar mest vara ett talesätt att man "inte har något att sätta på sig" eftersom garderoben vanligtvis är full av kläder. Men jag är det levande beviset på att det inte bara är ett talesätt. Det finns ingenting där som passar ihop eller passar punkt. Jag har gått ner i vikt och det är ju bra, men det innebär att det mesta är för stort. Resten ser ut som lump. Om någon kom och erbjöd mig att slänga alla mina kläder för att sedan få x antal tusen att handla nytt för skulle jag inte tveka en sekund.

Nåja, slutresultatet blev bra i alla fall. Jag är nöjd. Håret blev busigt, smyckena glittriga och läpparna är röda (observera att inget av det fanns i garderoben). Tjingeling!

2 kommentarer:

Mildamakter sa...

Grattis till viktnedgången!
Jag förstår precis vad du menar, jag var i samma sits för något år sedan; hade gått ner mycket i vikt och inte brytt mig om att köpa "gåbortskläder".
Vi blev bortbjudna och jag började timmarna innan att prova kläder...ha - de ramlade av kroppen på mig!
Kappan jag hade tänkt ha, gled ner över axlarna och låg i en enda skrynklig hög runt fötterna...*flinar*...men det är smällar man får ta när man blir mindre... :oD

Baba sa...

Tack. Jag har tänkt gå ner lite till så det är inte läge att köpa nytt än, men det är ju trots allt ett rätt angenämt problem.