torsdag, januari 05, 2006

Morr

Jag vet att det är fullkomligt slöseri med tid och humör att vara arg på döda ting! Jag vet det, men ändå finns det ingenting som stressar och retar upp mig så mycket som döda ting. Särskilt om de är invecklade eller programmerade eller består av microchips och elektricitet.

Om ett dött ting någonsin kommer att driva mig till vansinne så är det förmodligen en dator (alternativt kopiatorn på mitt jobb)! Allt med en dator. Varningsrutor som öppnar sig på skärmen, förinställningar i Word, som jag inte vet hur jag ska ta bort, internetuppkopplingar som hänger sig. Att jag helt plötsligt inte kan ladda upp bilder till min blogg, fast jag har kunnat det förut.

Jag kan ju strunta i det. Lämna datorn och läsa en bok istället, men problemet kvarstår för att jag inte lärt mig lösa det. Det värsta är att nästa gång jag provar så kommer det att gå och jag kommer inte ha en aning om varför! Är man verkligen helt säker på att det inte bor små sura gubbar inne i alla datorer?

6 kommentarer:

Morgondimma sa...

Idag bodde en extra sur snubbe i min dator, den vägrade starta, men efter en del osnygga ord, och bortplockande av batteri så veknade gubbstrutten och sparkade igång den gamla häcken.

Baba sa...

Jag har en hel stab boende i min och varken fjäsk eller hot hjälper.

Tina sa...

Kolla in om du är en good girl eller en bad girl http://ynr.blogthings.com/areyouagoodgirlorabadgirlquiz/

Lite fånigt, men kul ändå. Vi ska väl vara lite mer bad girls i år, va?

För tillfället bor bara superjättedundersnälla gubbar i min dator! Klarade själv att installera ny dator, alla program, skrivare mm och idag också mitt bredband utan problem! Helt otroligt, något brukar alltid krångla. Nu har jag väl förbrukat mina snälla gubbar för ungefär 10 år framåt och har bara trubbel att vänta...

Har du förresten provat tjat? Har hört att det värsta sura gubbar vet är om man tjatar. Ge dig inte bara!

Anonym sa...

sura - och små. De heter virus, error och sånt...

Det funkar inte att hälla vatten på dom heller.

hoppas det ordnade sig iallafall :)

Mildamakter sa...

Åhhh vad jag håller med dig...milda makter vad jag håller med dig :o)

Baba sa...

Tack för allt stöd och förståelse :) Önskar bara att det hjälpte.