lördag, januari 14, 2006

Skjutglad















Nej, det är inte Robin Hoods okända släkting ni ser på bilden, men inte långt därifrån. Jag har varit på bågskytte idag och det var så himla kul. Först var jag ganska spänd och det var mycket att tänka på, men sedan fick jag mer känsla för det och det gick bättre. Min träffbild var sanslöst bra. Varje omgångs tre pilar satt tätt tillsammans - dock snett nedanför mitten och till vänster hur mycket jag än försökte sikta överdrivet åt höger.

Det kändes tufft att stå där med ett koger på höften och koncentrera sig. Rekommenderas varmt!

6 kommentarer:

Baba sa...

Man måste tänka på passionen vet du! Jag fick en kick av det här. Nästa gång vill jag gå på pistolskytte som en annan Cagney and Lancey eller vad de heter :D

Anonym sa...

Jasså, det var sant!! Trodde du
skämtade när du nämnde bågskytte...
Men du ser riktigt proffsig ut...

Cissi

Anonym sa...

cool du är!!!

Baba sa...

Cissi: Tack! Klart det var sant. Du kanske bara trodde det var båg!! (jag veeeet vilken dålig ordvits)

Sara: Ja, det var rätt mäktigt faktiskt!

Anonym sa...

Vi införskaffade en luftpistol i somras och ställde upp några ölburkar ut mot åkern att sikta på... himla svårt att styra om, jag vet! Alla skott kom lite för långt åt ena hållet och försökte man kompensera kom det ändå snett. Bästa gången var på en grillfest! Pröva med lite vin nästa gång! =)

Baba sa...

Heléne: Jag kan inte begripa att det skulle vara så svårt att styra lite mer till höger, när jag nu visste att jag sköt till vänster!