söndag, januari 29, 2006

Bloggutmaning

Jag har mottagit mina första bloggutmaningar. Intressant! Både Morgondimma och En liten tant vill höra om mina konstiga ovanor eller egenheter. Here it goes:

1. Jag dammsuger sällan, med motiveringen "vad gör det om hundra år" och hår och damm kan lätt plockas upp för hand.

2. Jag tittar alltid under sängen innan jag går och lägger mig...men jag har inte bestämt mig för vad jag ska göra den dag någon verkligen ligger där.

3. Jag tvättar håret varje dag, fast jag vet att det torkar ut, men jag vill inte se tallig ut.

4. Jag samlar nummerplåtar, vilket jag försvarar med att det gör mig mer smådisträ än trafikfarlig.

5. Jag kan vara en itsy-bitsy-teeny-weeny dålig förlorare i fotbollsspel ibland...men inte alltid...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt det här, med egna och andras vanor/ovanor. Har titta-under-sängen-vanan (inte varje dag) och vet inte heller vad jag ska göra om det ligger någon där.
Har bekanta som samlar nummerskyltar.

Baba sa...

Visst är det en hemsk ovana att titta under sängen?! Ibland får jag lov att gå upp och söka igenom klädkammaren också...

Prinsessmamman sa...

Jag dammsuger allt för ofta, med motiveringen "jag står inte ut med alla smulor under fötterna"... =)