söndag, januari 08, 2006

Söndagsångest light

Jag brukar inte ha söndagsångest, men idag har jag det. I alla fall lightversionen. Det är inte bara måndag imorgon utan första dagen efter en radda lediga dagar, vilket gör tröskeln ännu högre. Men jag har tagit väl vara på de sista skälvande dagarna i frihet. Jag har varit ute tre kvällar i rad.

I torsdags blev det after work med ett stort gäng. Jag hade inte planerat att gå, men det gjorde jag till slut, och det var trevligt. I fredags (efter garderobskrisen) pinglade jag och två väninnor ut på barhäng. Mycket trevligt. Lördagkvällen började med SingStar-duell med syrran och hennes sambo och slutade med att hon och jag gick ut och dansade.

Ändå är jag inte trött. Bara glad att jag hade tre bra kvällar som avslutning på ledigheten. På förmiddagen idag kom det allra bästa. Systersonen, Busen, anledningen till att jag kallas moster "Baba" lindade sina små mjuka armar runt halsen på mig och sa:

Hejdå, lilla bajsmoster!

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag vet precis hur det blir. Jag kommer att ligga klarvaken till tre-fyra i natt och vara helt speedad för att jag ska börja jobba igen.

Sen är jag typ död imorron.

Men det är snart sommar och semester- man ska tänka positivt. Lycka till imorgon =)

Baba sa...

Jag vet. Det kommer bara att säga svisch. Lycka till själv!

Anonym sa...

Hmmm... varit vaken till minst 2 tre nätter i rad så vem kunde tro att jag skulle kunna somna 10 igår?! Jag somnade halv 2... lagom medvetslös när klockan ringde kl halv 7 och det var dags att gå upp. Det värsta är väl att jag lär vara ännu tröttare i morgon. Det brukar ju komma efter...

Baba sa...

Det har gått ganska bra för mig idag. Fast det bästa var inte själva arbetsdagen utan den nyöppnade Årstaberg-pendelstationen!