onsdag, januari 04, 2006

Fredag hela veckan

Varför känns det som fredag när det är onsdag? Varför kan jag gå hem och laga god mat och dricka rödvin, planera att se Kommissarie Lynley under täcket i soffan, sova tills jag vaknar imorgon och gå ut och gå en januaribister morgonpromenad?

Hur kan känslan en vanlig ovanlig onsdag vara så annorlunda? Varför kan inte hjärnan låta sig luras en annan onsdag, så jag tror att jag kan vara uppe länge. Det uppenbara svaret är ju att jag måste gå upp klockan 06.00 och åka till jobbet dagen efter, men allvarligt talat. Pappa brukar säga att "det sitter mellan öronen" när det är något man bara inbillar sig och jag vet hur stark den mentala inställningen är. Men om jag nu vet det - varför kan jag inte lura min hjärna? Annars är jag bra på att inbilla mig saker minsann.

Varför kan min hjärna tycka att det känns som fredag idag? Det kan jag faktiskt inte förstå.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, du är för smart helt enkelt,
och praktisk. Du vet hur jobbigt det blir att gå upp vid sex med rödvin kvar i blodet...

Baba sa...

Den förklaringen låter trolig. Jag är för smart helt enkelt.

Anonym sa...

Ha, där kan la du legga då! En annen får allt ta å pallra sek iväg te det förbankade jobbet, även en torsdag. Mi freda börjar ente förrän i ettermedda, se. Här får en va gla om di röe dara gäller som ledit! Men annars så fira ja faktiskt lellelörda i går med besök på ett å stans mer kulturella etablisemang. Kan varmt rekomendera te å se Kharmen om i har väga förbi Göteborg. Go helg!

Baba sa...

Nä, Sandra, inte födelsedag för ofta. Det skulle inte vara kul med födelsedagar längre då.

Hej Pecka! Jag hoppas du inte vill att jag ska tycka synd om dig för att du jobbar...för det gör jag inte :D Kul att du tittade in!

Anonym sa...

Tycker det har känts som "lörda' hela veckan" hela jullovet! Jag är dagvild, Marcus är uppe ännu längre än han brukar och barnen har vänt upp och ner på dygnet totalt! Hur ska det gå på måndag!?!? Jag fasar... Igår var det soffläge med en stor mugg glögg (måste ju dricka ur alla flaskor innan de blir för gamla även om det känns som om glöggsäsongen är över vid det här laget!) och sen hade jag fullt upp att hålla ögonen öppna under Lynley... Trevlig helg!