måndag, januari 16, 2006

Nu flyttar jag!

Nu jä*lar! Nu ska jag skaffa en egen lägenhet. En som är bara min, där jag kan göra om som jag vill. Jag tror att bubblandet i mitt köksavlopp har försökt säga mig någonting. Typ "get your ass out of here". Min hyresvärd vill uppenbarligen inte ha kvar mig som hyresgäst. Vore han det minsta intresserad skulle han svara på mina mail med hövliga frågor eller byta ut lite gamla vitvaror eller åtminstone hushållspappershållaren i köket!

Dags att fatta ett vuxet beslut och köpa mitt eget krypin. Månadskostnaden skulle inte behöva bli högre än den jag har för en sliten, äcklig hyresrätt.

Idag har jag varit och tittat på två stycken, men jag har inget lånelöfte än och räknar med att få gå på visningar och buda på ett stort antal lägenheter innan det blir rätt. Men nu har jag en klar målbild över var jag ska bo och har tagit ett steg i rätt riktning! Håll tummarna för mig!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Håller absolut tummar! Eeva Kilpi har skrivit något om att "lycka är att fjärta högt i eget bo" eller nåt liknande...

Tina sa...

Härligt jobbat!

Snart kommer vi kanske äntligen att bo lite närmare varandra så att en söndagsfika inte behöver bli ett helt helgprojekt!

Baba sa...

En liten tant: Å, vilket sött citat. Det kan jag brodera på en bonad och hänga upp när allt är klart :)

Tina: Ja. Det blir flyttkaffe så fort det är klart. Inte ska det väl behöva ta ett år, som en del rutinerade bostadsägare säger...

Prinsessmamman sa...

Om jag inte minns fel var det flera år sen du började prata om att flytta in till stan eller rent av byta stad! Jag håller tummarna!

Baba sa...

Byta stad...nä, inte byta mitt Stockholm.

Morgondimma sa...

Håller alla tummar jag har såklart!

Anonym sa...

Go for it!

Vi har för övrigt köpt en ny bil, känns ganska vuxet tycker jag väl.

Baba sa...

Sandra: Jag har mina planer åt lite annat håll, men nära. Jag kan åka tvärbana till dig om jag får som jag vill.

Soffi: Ja, det är vuxenpoäng på det. Är den skön att köra?