onsdag, januari 18, 2006

Platespotting desperado

Jag har glömt avlägga nummerplåtsrapport. 287 tog jag två olika(!) under söndagens morgonpromenad men inte där den brukar stå. Nyss blev jag nära på påkörd av 289, som parkerade nere i centrum. Jag svär att om jag hade sett 288 på vägen hem, hade jag trotsat snö, kyla och kalla vindar och gått tillbaka för att få 289.

Min pappa, som legat ungefär hundra nummer efter mig hela tiden har börjat knappa in. Tror han ligger på ca 205 nu. Stressigt när jag nästan inte ser några bilar längre. Han, som bor i en pytteliten stad, tar fler än jag.

4 kommentarer:

Morgondimma sa...

Om vi fotograferar lämpliga nummer och lägger ut på våra bloggar så kan du "spotta" där?

Baba sa...

Det räknas inte, men tanken var god :) Det har hänt att jag sett ett nummer jag behöver på nyheterna, i något inslag, men då gills inte det eftersom det inte är live.

Prinsessmamman sa...

Pytteliten stad!??! Himla lagom stor och med gott om bilar! =)

Baba sa...

Alltid retar jag upp nån, tänkte jag när jag gjorde ordvalet :) Jämfört med Stockholm, så...