söndag, januari 01, 2006

En passionerad kvinna

Jag har ett tema hela året istället för nyårslöften. 2005 var ett år av acceptans. Min slogan var "Gilla läget". Och då menar jag verkligen gilla, inte bara acceptera. Jag har gjort mitt bästa för att leva i nuet och hitta positiva vändningar på det som händer i mitt liv och de val jag gjort. Det har gått bra. Jag har övat in nya mönster så nu är det dags för nästa tema.

Under slutet av 2005 kom jag på att jag har gått och trott att jag skulle välja trygghet före passion i alla lägen. Men det är fel. Jag vill visst ha passion i mitt liv! Massor! Finns det något mer motiverande sätt att leva i nuet än att göra det man känner entusiasm inför?

Då menar jag inte passion med män - nåja, inte bara - utan i hela livet. Jag vill gå en salsakurs, klä mig färgstarkt, prova saker jag aldrig provat förut, flirta med männen jag vill ha istället för dem jag kan få. Helt enkelt kasta mig ut. 2006 är härmed ett år i passionens tecken!

Kolla in de här synonymerna på passionerad:
lidelsefull
varmblodig
eldig
glödande
brinnande
het
häftig
hetsig
otyglad
våldsam
intensiv
ivrig
entusiastisk
besatt

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ah, det låter ju jättebra! Passionerad... då kanske en komplimang att du är "köttig" är på sin plats?! Ha, ha, ha.

Hoppas ditt 2006 kommer att bli så bra, som det nånsin går.

Puss!

Baba sa...

Jag vet nog vad du syftar på, men jag tror han menade kurvig när han sa köttig.
Ha ett superbra 2006 du också!
Och puss på dig!

Morgondimma sa...

Då önskar jag dej ett passionerat år!

Baba sa...

Tack Morgondimma! Om du vill så önskar jag dig detsamma, men du har kanske något annat tema.

Brommakärringen: Tack! Ja, det känns som om jag är på G.

Baba sa...

Till fest är svart väldigt passionerat. Bara man har röda läppar!

Anonym sa...

Färgstarkt?! Dags att slänga ut den svarta garderoben nu då eller!? Önskar att jag också hade råd att köpa en helt ny garderob! ;)