måndag, januari 02, 2006

Kompdag på hjärnkontoret

Det är skönt med lite längre sammanhängande ledighet. Jag börjar jobba imorgon. Igår somnade jag strax före midnatt. Planen var att idag gå ut på morgonpromenad, ta det lugnt och sedan träffa min bästa vän. Softa, helt enkelt.

I morse vaknade jag med ett ryck. Satte mig upp i sängen och stirrade på de digitala siffrorna 07.38 och bläddrade febrilt i arkiven på hjärnkontoret. Jag hade tid hos kiropraktorn! Upp med hjärtklappning, höll på att svimma i duschen och hoppade frukosten, men jag hann!

Så kan det gå när man låter almanackan ligga oläst i jobbväskan. Jag ser det som ett lysande sätt att inleda mitt nya passionerade liv. Släppa kontrollen. Leva lite farligt (just det, hjärtinfarktvarning). Det är också ett bevis på att jag har lyckats koppla av ordentligt i jul.

3 kommentarer:

Anonym sa...

oj hjälp - sånt där kan få en helt stressad - skönt att du hann!!

Anonym sa...

Härom dagen ringde Marcus klocka 7:00. Det tog en stund innan jag lyckats komma underfund med om det var jag eller han som skulle gå och upp och VARFÖR! =)

Baba sa...

Sara: Ja, men det var lite knepigt att stressa till kiropraktorn, där jag går just för att råda bot på stressrelaterade bekymmer!

Heléne: I det här fallet hade jag tydligen en inre väckarklocka. Tur det.