måndag, januari 02, 2006

Fräscht

Hata är ett starkt verb, så jag ska försöka nyansera mig. Jag ogillar starkt, jag tycker mindre om, jag opponerar mig mot...äh, vad sjutton:

Jag HATAR mitt köksavlopp!!! Nästan varje gång jag kommer hem står det och kluckar och hela lägenheten luktar rutten råtta. Två gånger har fastighetsskötaren varit här och gjort något. Jag hade varit gladare om han hade gjort något ÅT det istället!

Han ska komma hit efter trettonhelgen igen och det är nog säkrast, eftersom en viss moster är medlem i Hyresgästföreningen!

5 kommentarer:

Anonym sa...

ja - äckligt är det när avlopp luktar!!! hoppas det blir ordning o reda på det nu

Anonym sa...

Urk! Ja, hoppas verkligen du får ordning på det för det är vidrigt! När jag bodde i min första lägenhet gick grannens köksfläkt ut i mitt badrum = matos och cigarettrök på toa... blää...

Baba sa...

Om jag kunde skulle jag spara lukten på en fil och maila den till hyresvärden. Då kanske det blev lite fart på honom :D

Morgondimma sa...

Blä, va läskigt. Men trevligt med en länk där till höger *L* det är inte läskigt alls, tack för det.

Baba sa...

Sandra: Ja, jag hoppas på tredje gången gillt!

Morgondimma: Ja, det var lika bra. Jag läser din blogg dagligen :)