tisdag, januari 17, 2006

Dream on

Å, vad jag känner mig inspirerad och förväntansfull inför mitt förestående bostadsköp! Det bara snurrar i skallen, fast på ett positivt sätt. Jag har redan, i fantasin, möblerat den jag tittade på igår, slagit ut en vägg och målat om lite. Jag spenderar soliga våreftermiddagar på balkongen med en härlig tjock tidning. Kanske ett glas vin. Under tiden kör jag lite svarta kläder i min alldeles egna tvättmaskin.

Och blir det inte den så har jag ett nytt gäng visningar på söndag. Jag ska inte låta mig flytta in i alla, för då lär jag bli besviken många gånger, men den här första ska jag drömma om inatt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

åh, ja... det är en underbar känsla att gå runt ochkolla på lägenheter/hus och drömma om hur man ska ha det...

När vi köpte vårt hus för snart tio år sen gick jag förbi det varje dag i flera månader, och njöt av att veta att jag snart skulle bo där...

Lycka till med ditt köp!!

Baba sa...

TACK!

Anonym sa...

Tittar du i samma område som du bor
nu?

cissi

Baba sa...

Nej. I din käre fars kvarter :)