måndag, januari 23, 2006

Att annonsera

Jag är bara precis i början på min bostadsletarkarriär och har redan insett att man måste vara rätt hårdhudad. Den lägenhet jag tänkte vara med och bjuda på hade redan gått över min maxgräns när mäklaren ringde mig.
Idag har jag lagt in mig på en bostadsbytarsida också. Jag har ju faktiskt förstahandskontrakt på en hyresrätt (även om avloppet är sunkigt och hyresvärden snål, men det skrev jag inte precis i annonsen).

Jag får vissa känslor som påminner om att leta man. Jag kollar vad som finns, jag ser det jag vill ha, men någon annan hinner före. Jag kan kryssa för vilka krav och önskemål jag har för att öka möjligheterna och det går att göra triangelbyten. Det kan ta några år. Man måste ha is i magen.

Jag tycker väl ändå att det borde vara lättare att hitta en bostad. Fast med min härliga tajming kanske jag träffar Honom lagom tills bostadsaffären är klar och får en chans att börja om med alltihop igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag fick tag i drömlägenheten men letar i övrigt... Känns som att det är större utbud på bostadsmarknaden än den andra
;-)