fredag, juli 21, 2006

To walk or not to walk

Motionsambition
Den här sommaren skulle jag motionera varje dag. Jag köpte 10-kort på simhallen. Jag brukar ju promenera. Och dans kan väl räknas in där också.

Näringsintag
Nu är det ju så att sommaren också är en tid när jag vill njuta och inte känna några måsten. Jag "unnar mig" inte bara ett glas vin ibland eller en glass på lördag. Så ser det ut många somrar bakåt, för min del. Säga vad man vill, men goda rutiner är lättare att hålla när övriga livet har rutiner. Så jag har accepterat att nystarten med GI blir i september. Ytterligare bevis för att jag är en allt-eller-inget-personlighet.

Kalldusch
Men...igår kväll fick jag se min mage i gröngul belysning. Den är för det första blek (sol på armarna, brun utan sol på benen), men för det andra hade den liksom ... degat till sig. Det kan bero på belysningen! Vem är snygg i gröngult sken när man är blek? Den såg inte lika hemsk ut när jag vaknade på morgonen, men jag kan ta en hint när jag får en slängd i ansiktet.

Åtgärd
Nu ska här power walkas (icke att förblanda med andra valkar)!

5 kommentarer:

Cissi sa...

Och så ska du väl dansa bort några kalorier i kväll?

Baba sa...

Jajemen! Och imorgon också!
Jag hade glömt hur skönt det var med en morgonpromenad, men det har faktiskt varit för varmt hittills i sommar...(ursäkter, ursäkter).

Tina sa...

Good for you!

Prinsessmamman sa...

Har ni inte haft nån sol i huvudstaden? Jag är brunare än nånsin i sommar och det känns så kul. Framför allt känner jag mig mycket fräschare utan den blåvita nyansen som infinner sig vintertid! =)

Baba sa...

Massor av sol, men jag gömmer mig för den. När jag solar så exponerar jag bara det som kommer att synas med kläderna på (armar, ben, ansikte).