måndag, juli 31, 2006

Kvinna i yngre medelåldern generar ung man

Jag gjorde en kille i 18-årsåldern generad idag, men det var inte meningen. Jag vet hur hemskt det är efter mina år som snabbköpskassörska. Platsen var en närbutik:

- Har ni frimärken?
- Ja.
- Okej, hur ligger de? I häften?
- Nä...eh...vi har bara självständiga.
- Jaha, bra, då vill jag ha 5 stycken.

Killen tog betalt. Då kunde inte jag hålla mig.

- Självständiga. Det var roligt. Ni får akta så de inte rymmer.

Då blev han ännu nervösare och famlade med den lilla rullen med frimärken. Han gjorde sönder det sista, när han skulle riva av i perforeringen och när han lämnade över dem till mig klibbade de fast i hans (svettiga?) fingrar.

Stackarn, men jag kunde inget göra för att hjälpa honom. Det är en fas man måste gå igenom, helt enkelt. Att jobba i närbutik kommer att göra honom gott!

4 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Gapflabb!! Tack för att du just förgyllt min dag!! =)

Prinsessmamman sa...

Kolla in konsum.wordpress.com så har du fler kommentarer i samma stil!

Baba sa...

Okej! Det ska jag.

Anonym sa...

Ha, ha!