torsdag, juli 13, 2006

Dance all night

Jag hade nästan glömt hur det var att dansa timme efter timme till åttiotalsmusik i ett rum tapetserat med Niclas Wahlgren, Limahl och Duran Duran och dekorerat med neonfärgad tyll. Jag hade så himla kul igår. Det blir skillnad på människor också. Alla var glada och det var massor av killar uppe på dansgolvet. Jag anser att killar inte hör hemma vid en bardisk eller utefter en vägg, där de hinkar i sig den ena ölen efter den andra för att eventuellt göra en tafflig framstöt framåt 2-snåret. Nä, killar och tjejer upp och dansa. Ser man någon intressant kan man dansa i den riktningen och skojsa lite. Vilken rolig motionsform dans är. Jag brukar annars vara lite avis på en kompis till mig som går på aerobicspass som verkar jätteroliga, men här fick jag mitt lystmäte.

Nu ska jag verkligen ta tag i det här med att gå en salsakurs också. Mersmak är bara förnamnet!

Till och med fötterna mår bra idag, trots de icke dansvänliga, men snygga skorna!

4 kommentarer:

Tina sa...

Håller med! Dansa är jättekul!

Jag droppar några fler "80-talare": Filmen G (kär i herr Wahlgren), Howard Jones (pojkvän med den frisyren), Forever Young (bästa tryckarlåten), I love rock'n'roll (populär det året det var lärarstrejk innan sommarlovet och vi låg på skolans gräsmatta med bergssprängare på högsta volym), Madonna-virgin-looken (jag hade den...), sockervatten i det tuperade håret (äckligt!), Prince (min hjälte forever and ever), V (åh, vad läskig den var då), Boginskaya, Dobre och Schouschounova(googla om du vill veta), Boy George (vilket kön???), "My name is Bon, Simon le Bon." (video i Eiffeltornet)...

Baba sa...

Haha! Okej, vid närmare eftertanke nöjer jag mig nog med att dansa till 80-tal. Jag vill inte ha tillbaka det! :)

Prinsessmamman sa...

Prinsesspappan brukar pika mig när jag sitter klistrad framför tv:n om det är nåt nostalgiprogram från 80-talet! Även om jag gladeligen avstår från mintgrönt, prickigt och plastörhängen så älskar jag musiken och de sköna minnen som är från 80-talet. Var en så bekymmersfri tid så det är nog därför man minns den med glädje!

Prinsessmamman sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.