söndag, juli 23, 2006

Saltaste salsan i stan

När jag kom hem igår hade jag saltavlagringar i hårtopparna. Eventuellet kan det ha varit slaggprodukter efter en kemisk reaktion mellan mitt hårspray och natrium!

Som vi svettades igår! Jag var varm redan på tunnelbanan till Solna och efter första grundstegsträningen hade jag redan tappat räkningen på hur många svettlager min kropp hade fått. Det rann i knävecken, håret var helt blött (hela min tjocka lejonman) och huden i min generösa urringning blänkte. Men det var samma för alla. Killarna drog upp skjortorna ur byxorna och försökte fladdra sig svalare och mitt i ett steg hände det att någon rusade ut på toaletten för att torka av det värsta som inte ögonbrynen kunde fånga upp.

Efter att vi hade ätit begav vi oss en trappa ner på La Habana. Först var det bara vi 16-18 personer och det var bra för vår övnings skull. Men trots något som såg ut som ett kylagregat i taket blev jag aldrig sval på hela kvällen. Det blev en billig kväll, för jag var inte sugen på att dricka. Två öl och massa vatten blev slutresultatet. Inga romdrinkar, men det får bli nästa gång.

Dansandet gick sådär. Bättre än jag trodde. Lättast var att dansa med han som höll i "kursen" i Solna. Då gick det att följa hur jag skulle göra. De flesta killarna var annars lika mycket nybörjare som jag. Och jag dansade faktiskt med en kille som inte tillhörde vår grupp också. Jag talade om för honom att jag var nybörjare. Då sa han bara: "Jag vet."

4 kommentarer:

Anonym sa...

Imponerad av att du dansade i denna värme. Rör mig i slow motion och tager inte några danssteg alls.

Baba sa...

Ja, men alla svettades lika mycket, som tur var. Annars hade jag nog känt mig ofräschare. Fast när du säger det är jag nog nästan lite imponerad själv :)

Prinsessmamman sa...

Tack för den kommentaren lixom! =) Han var inte ute efter att charma tjejer direkt!

Baba sa...

Nä, men jag har märkt att de tycker det är kul att få lära upp en. Själva danskunnigheten kanske inte är det viktigaste?!