lördag, juli 22, 2006

Problematisera mera

Trots att jag bestämt mig för att leva mitt liv med mera passion har jag fortfarande inte gått någon salsakurs. Desto gladare blev jag när några vänner ikväll dragit ihop ett gäng med allt från nybörjare till lite mer rutinerade salsadansare. Kvällen börjar med snabbkurs i Solna. Sedan går vi ut och käkar och slutligen ska vi gå på ett salsaställe.

Jag tycker nog att jag rent utseendemässigt kan få till den rätta latinska looken och steg kan jag lära mig (aerobicserfaren), men det som gör mig nervös är det här förandet och följandet. Jag är liksom bäst på att föra och inte så bra på att lyda män som ska dra en hit och dit och få en att förstå vad man ska göra härnäst. Jag får prestationsångest, helt enkelt.

Salsan skulle alltså inte bara kunna föra in danspassion i mitt liv utan också utmana mig mentalt och tvinga mig att släppa kontrollen. När man ser det så blir det genast lite läskigare.

Nä, jag ska ha kul med mitt roliga gäng, dricka en och annan romdrink (men inte för många) och för Guds skull slappna av!

Förresten är de väl ganska korta, de där salsakillarna, och jag är ju lång. Hur ska det gå? :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gick det med dansandet igår nu då?

Baba sa...

Jättekul! Kolla nästa inlägg.

Prinsessmamman sa...

Måste väl finnas några dansande lyktstolpar!! Jag tycker det finns fler och fler långa män omkring mig nu än nånsin! Var fanns dom när man var singel?!?! =)

Baba sa...

Ja, det finns alla sorter. Fast de korta kanske tycker om att vila blicken någon annanstans än i mina ögon...Fler korta som bjuder upp tycker jag.