torsdag, juli 06, 2006

Böcker och sammanträffanden

Jag har läst en bok under min vistelse i hemstaden. Den heter "En kort berättelse om traktorer på ukrainska" och är skriven av Marina Lewycka. Den stod på hyllan för 7-dagarslån när jag tittade in på biblioteket (jag hittade lånekortet till slut). Till saken hör att just den boken var en av de böcker jag spanat in när jag var på en bokhandel och rekade förra veckan.

Ett annat sammanträffande: Jag såg filmen "Alfie" med Jude Law i veckan. Han led av erektil dysfunktion. Jag hör i alla fall inte det namnet på det fenomenet särskilt ofta, men på sidan 126 i nyss lästa bok led ytterligare en man av det!

Vad boken handlar om? Jo, det är en ganska komisk och lite sorglig historia om berättarjagets pappa. Han är ukrainare som upplevt en del, men nu bor i England. En dag ringer han sin dotter och berättar att han ska gifta sig med en ung ukrainska med stora tuttar. Dottern känner sig till slut tvungen att kontakta sin syster som hon inte haft kontakt med på två år. Jag tyckte att boken var bra.

2 kommentarer:

Cissi sa...

Vilken underbar recension!

Baba sa...

Jag vet. Jag lade all energi på själva recensionen :)