torsdag, juli 20, 2006

Första, andra, tredje

Det märks att det snart behövs påfyllning i kassan. Eller som mormor brukar säga: "Det är alldeles för mycket månad kvar i slutet av pengarna.". Så sant, så sant.

Hos mig märks det på att jag tar en tur i lägenheten, upp på vinden eller rotar i garderoberna på jakt efter någonting jag kan sälja. Jag har ju fått en del sålt på Blocket, men nu har jag äntligen lärt mig hur Tradera funkar. Min mor har varit fast i traderaträsket länge nu. Det ska bli riktigt kul att se hur det funkar och om jag kan få lite pengar för mina saker. Annars lämnar jag ibland in på second hand, men de säljer ju på kommission vilket innebär a) inga pengar förrän varan är såld och b) mindre pengar än vad jag får om jag säljer själv.

Håll tummarna nu! Inkomsterna ska gå till mat och nöjen (eller i omvänd ordning). Inga fler färgpatroner, som har den dåliga smaken att ta slut med extremt dålig tajming.

3 kommentarer:

Cissi sa...

Vad är det du kursar?

Baba sa...

Väskor och smycken (prisklass mittemellan ädelt och H&M) annars känns det inte som så stor idé, men sedan ska jag gå på konstböcker, en tavla mm. har inte varit uppe på vinden ännu :)

Prinsessmamman sa...

Många som fastnat i det där! Själv njuter jag av barnbidraget som kommer intrillande på kontot så lägligt, en vecka före lön!