fredag, juli 07, 2006

Sommarmusik

Jag är hemma igen. Min lägenhet. Mina rutiner. Men jag fick sitta två timmar extra i Skövde och vänta på X2000. Det tar annars två timmar att åka.

Det mest irriterande med det var att jag inte hade någon bok med mig. Bara Brahms "Ein Deutches Requiem". Bara altstämman. Eller det är en övningsskiva med alla stämmor, där alten hörs tydligast. Den går sååå långsamt mot hur det ska låta när det blir klart. Men den är effektiv. Gissa vad jag gått och nynnat på hela dan? En trevlig liten dödsmässa.

Allt kött är hö.

5 kommentarer:

Cissi sa...

Ursäkta, nu förstod jag inte riktigt...

Baba sa...

Du vet den där tjocka boken om Gud och hans son :)

Baba sa...

Ja. Vi ska sätta upp requiemet i höst och jag vill inte slöa till i sommar.

Tina sa...

Hörde du om dem som satt instängda i en tågvagn mellan Malmö och S-holm i 8 timmar i natt? Inget vatten, ingen luftkond, inga fungerande toaletter!

Ett argument mot Malmö...
Ett fetstarkt argument mot att nyttja SL!

Baba sa...

Tina: Ytterligare statistik mot SJ. TYvärr finns det ju inte så många andra sätt att ta sig till Malmö...om man inte vill åka buss 9 timmar. Fast just i det här fallet skulle det gått fortare :)