måndag, juli 31, 2006

Glasögon

Man brukar ju säga att till exempel en kvinna som just blivit gravid ser massor av magar eller någon som ska köpa nya glasögon kollar in vad folk har för bågar. Själv såg jag bara kakel, spotlights och färgsättningar överallt när jag skulle renovera köket och nu ser jag män med sydländskt utseende och hör salsamusik vart jag än vänder mig.

Och på tal om glasögon har jag hittat en trend. Vid minst 3 tillfällen har jag sett unga tjejer med superstora 80-talsglasögon (ej solglasögon). Alla 3 har jag sett på Söder. Jag antar att de har köpt dem på second hand och jag är förundrad över att dessa glasögon överlevt, dels för att de är fula och dels för att de var i plast och lätt gick sönder. De här, som jag hade sommaren 1983, tror jag fick dödsstöten när jag drog en tröja över huvudet ute på en asfalterad skolgård:


4 kommentarer:

Tina sa...

Åh, de är fantastiska! Har ett par liknande själv.

Klarar dock inte av glasögon nu för tiden. Har t ex pajat tre par solglasögon denna säsong. Tänk om det varit glasögon (eller dyra märkessolglas...)!

Baba sa...

HAR du ett par hela?! Då kan du förmodligen sälja dem dyrt på tradera!!!

Prinsessmamman sa...

Var ska de stora bågarna gå med dig då??!?! =)

Baba sa...

Helt klart en befogad fråga, prinsessmamman :)