tisdag, juli 11, 2006

Bull´s eye

Nyss hemkommen från en heldag på en skärgårdsö. God lunch, trevligt sällskap, promenad och premiärdopp. Det har inte blivit av förrän nu. "Bara" 18 grader var det.

Sedan skulle det kastas hästsko. Jag kom inte ens till semifinal någon av de två tävlingsomgångarna. Men när vi kastade pil (treben tror jag det heter, man har tre liv och kan förlora ett om man inte skjuter högre poäng än föregående) vann jag första omgången och kom tvåa i andra. Jag var den enda som sköt mitt i bull´s eye någon gång.

Gud, vad det är skönt att vinna. Fy, vad det är trist att förlora. Heja mig!

4 kommentarer:

Tina sa...

Tävlingsmänniska som jag är blir jag alltid barnsligt engagerad så fort det är fråga om tävling. Varje litet möjligt tävlingsmoment kan bli blodigt allvar för mig...

Baba sa...

Jag skriver under på den bekännelsen. Men vad menar du med löjligt...? :D

Tina sa...

Löjligt???

Baba sa...

Oj! Det stod visst möjligt. Jag tänkte att du syftade på att det finns människor som tycker att det är löjligt att tävla. Jag tror jag har börjat bli ordblind på gamla dar :) Herregud!