fredag, juli 28, 2006

Goda vanor

Kan någon tala om för mig hur jag ska kunna börja jobba igen efter den här sommaren? Jag har fått alldeles för många härliga vanor (inte ovanor), som jag vill behålla. Den här veckan har jag tagit morgonpromenader nere vid Årstaviken eller varit och simmat. Sedan förflyter dagarna med läsning eller i princip ingenting. Jag försöker laga mat minst en gång om dagen och jag äter lite extra morötter och vindruvor, för att undvika skörbjugg. Jag exponerar inte mig själv för för stark sol och jag är inte ens stressad över att jag inte är särskilt brun. Jag har accepterat det och till benen finns brun-utan-sol :)

Kvällsvanorna blir svårast att släppa. I onsdags var jag först på Solstugan, en uteservering i Fredhäll, sedan gick vi på La Isla (salsaställe) och jag blev uppbjuden hela tiden, trots (eller tack vare) mina stapplande nybörjarsteg. Igår var det Boule & Berså vid Danvikstull som inkasserade mina Staropramenslantar. Vilken oas! Och på kvällen blev det mörkt och de tände ljusslingorna över boulebanorna och ställde ut värmeljuslyktor. Jag älskar sensommaren. Ja, och så ikväll blir det after work i en hotellbar med mycket folk. Inte låter jag det hindra mig att jag inte jobbar! Vem sa hur långt after work det talades om?!

3 kommentarer:

Cissi sa...

Lyxlirare där. Har du helt stampat ner Luther under salsa-klacken?

Baba sa...

En schysst grundregel och jag har levt efter den i sommar! Gäller bara att överföra den till vardagen...

Och jag har två veckor kvar, sedan lovar jag att hälsa.

Baba sa...

Luther?! Vem var det nu igen?