tisdag, juli 18, 2006

Hjärngympa

Jag har förnyat mitt mobiltelefonabonnemang och gått från LG till Sony Ericsson. Det är inte jättemycket som skiljer i menyer och funktioner, men det är det där lilla som gör att det inte går riktigt lika smidigt.

Men jag ska inte gnälla över att det är besvärligt. Det håller hjärnan ung och på alerten. Jag hörde eller läste någon gång att små saker som till exempel att sitta på en annan plats vid matbordet än vad man brukar göra utmanar hjärnan. Och korsord och annan hjärngympa så klart. Vem vet. Jag kanske lägger några månader till livet genom det här mobilbytet.

Dessutom finns det bara två platser vid mitt matbord...

4 kommentarer:

Tina sa...

Prövar ibland att göra något litet på ett annorlunda sätt, men vad svårt det är! Skulle jag välja en annan plats vid matbordet t ex så kan det mycket väl hända att jag flyttar till "rätt" plats efter halva måltiden. Hur trist får man bli! :-)

Anonym sa...

Jag omorganiserar alla lådor och bokhyllor f.n. Hela hemmet är i upplösning. Nya platser för allting - känner mig yngre och yngre för varje dag... Ja, som en trotsig tonåring när det inte går riktigt bra...

Baba sa...

Tina: Det kanske är ett tecken på att du borde göra det oftare. Utmana gråcellerna!

Lilla tanten: Tell me about it... Jag fick göra mig av med mitt skrivbord när jag flyttade. Jag har lagt innehållet överallt och ingenstans. Blir tokig när jag inte hittar någonting. Har tangerat 3-åringsstadiet vid något tillfälle (gråt och sparkar mot döda ting) :) Tack, nu fick jag förklaringen till frustrationen - föryngrig!

Tina sa...

Är ju en person med organisationsnoja. Får panik när saker inte hamnar/ligger där de ska, t ex är mitt klassrum i skolan nitiskt välorganiserat överallt, utom på ett ställe...

En kollega/bitr rektor sa till mig med glimten i ögat en gång: "När man tittar in i ditt klassrum ser man verkligen hur välorganiserad du är, men vem är det egentligen som arbetar vid ditt skrivbord?"