söndag, januari 28, 2007

Traderaträsket

Okej! Jag erkänner. Jag är fast, biten av flugan, nedgången i Traderaträsket!

Blocket kände jag redan till och har gjort många fina affärer på åt både köp- och säljhållet. Så i somras, försökte jag mig på Tradera. men jag fattade aldrig riktigt det där med vad jag skulle begära för utropspris för att få igång någon budgivning och så vidare. NU har jag hajat grejen och vad jag säljer. Det är jättekul och spännande och jag är allt bra förtjust i återvinningstanken i hela idén. Jag har mest sålt smycken. Finfina grejer som bara ligger. Ett halsband jag haft en gång på ett bröllop, örhängen inköpta till en bal, felköp (för tunga örhängen). Så kan någon annan få glädje av dem istället.

Det bästa av allt är att det går hand i hand med mitt rensa mera-äg mindre-tema (som jag har, men kanske inte skrivit så mycket om här). Principen att ju mer saker du äger desto mer måste de skötas om och städas kring=stress.

Det värsta av allt är att jag inser att det allra bästa sättet att tjäna pengar på hade varit att aldrig köpa de här grejerna från allra första början. Dessutom kan jag glädjas åt ett par sålda örhängen för 29 kronor och sedan glad i hågen lägga ned två påsar Polly för 30 kronor i korgen när jag är och handlar.

Stackars alla mina ägodelar som darrar av skräck medan jag går runt med kameran och fotar lämpliga försäljningsobjekt.

Inga kommentarer: