lördag, januari 20, 2007

God morgon?

Vaknade. Tryckte på lampan på väckarklockan. På 2 sekunder hann jag tänka:

"07:02!?!? Shit! Nu hinner jag inte till jobbet! Jag som aldrig försover mig! Ska jag ringa? Vem kan täcka upp tills jag kommer? Vad är det för veckodag?!"

Och där hade vi den förlösande frågan. Det var lördag. Tyvärr hade jag redan stressat upp mig så jag inte lyckades somna om, men nu har jag legat och läst en timme, satt på kaffet och tittat ut på den apelsin som är solen på väg upp över hustaken. Livet känns helt okej! God morgon!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är oxå uppe, men av helt andra anledningar, nämligen två små barn.

Men jag är helnöjd, inatt sov den lille i nio timmar i sträck (!!!), utan att säga ett pip. Den stora lillan sov tretton timmar i sin egna säng, så jag ska verkligen inte klaga.

Godmorgon!

Baba sa...

God morgon! Pussa på dem från Baba!

Prinsessmamman sa...

Jag har vaknat en gång i kvarten av å ena sidan storasyster och å andra sidan lillasyster. De har legat i vår säng och turats om att väcka mig med orden "jag vill ha täcke, jag fryser"... arghh... tur att det är helg!

Baba sa...

Ja, det är skönt med helg! och när du lägger fram det så där är jag glad åt att vara moster och inte mamma.