tisdag, januari 16, 2007

Energi på kinesiska

Vi hade upptakt med kören redan förra veckan, men då sjöng vi inte något. Idag kavlade vi upp ärmarna och tog itu med vårens projekt, som går under arbetsnamnet Kär & Galen. En sång som vi nosade på var "Sommaren börjar". Texten är översatt till svenska av Hwang Tsu Yu och Alf Henriksson, men originalet är kinesiskt och skrivet av Chu Shu Chen. Märkligt. Det namnet låter nästan som Chi san - min nya hälsokosträddare i nöden. Jag blir lite pigg på kvällar och nätter också, men den smällen kan jag nästan ta.

2 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Oj! Det låter som om jag skulle behöva åka till hälsokosten! Så trött...

Baba sa...

Jag blir pigg och får lättare att koncentrera mig/fokusera av Chi san. Bättre än blutsaft, fast ungefär lika äckligt.