fredag, januari 26, 2007

Låt oss dansa

I väntan på Let´s Dance på TV4 kan jag bara konstatera att programmet är lika bra, om inte bättre, i år. Fantastiskt vad de kan lära sig på några veckors intensivträning. Finns det nån sån kurs man kan gå? Själv knagglar jag på med min salsa. Min nivå 2-grupp drar igång i veckan. Jag längtar till den dag då jag ska kunna lite bättre och mer självklart kan dansa med vem som än bjuder upp mig. Å andra sidan så kräver steg, räkning, kombinationer och följandet (detta ständiga följande, jag är för van att bestämma och hjälpa till) fortfarande så mycket koncentration att detta utgör min bästa meditation någonsin. Jag är renad när jag går därifrån! Det är ju bra, men de som säger att målet inte är någonting mot vägen dit (som jag själv säger allt som oftast - men i andra sammanhang) har aldrig gått en nybörjarkurs i salsa...

Inga kommentarer: