söndag, januari 21, 2007

Hej, mitt vinterland

När jag gick och la mig inatt var himlen nästan rosa. Mystiskt upplyst av små vivlande snöflingor. Jag vinklade persiennen så jag kunde se himlen och somna till den.

Nu på morgonen är himlen grå. Det snöar fortfarande och världen är vadderad i snö. Den ser dock mjuk och tung ut och termometern visar noll, med dragning åt plus.

Jag hade nästan glömt hur det var. Den här vintern har jag ändå tyckt att det har varit behaglig temperatur och framför allt barmark när jag promenerar, men det här var riktigt mysigt. Någon måste nog hindra mig när jag går till ICA senare - annars kanske jag gör en snöängel!

2 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Jag gjorde snöänglar förra vintern...

Baba sa...

Det är liksom mindre pinsamt när man har barn med sig :)