torsdag, januari 18, 2007

Effektiv torsdag

Med uppiggande medel i blodet och min "Agera mera"-slogan ringande i öronen samt med en väns hjälp icke att förglömma, har jag ikväll varit supereffektiv. På väg hem från jobbet handlade jag och hämtade ett postorderpaket. Väl hemma kom jag på att det nog var smartare att handla vin till helgen på en torsdag än en fredag, så då gick jag ut och gjorde det. Hem och åt. Sedan var jag i källaren och på vinden och röjde, för jag skulle få skjuts till en återvinningscentral med min gamla gran och diverse skräp. På väg hem från återvinningscentralen stannade vi till och hämtade ett datorbord som jag köpt på Blocket för 100 spänn. Så hann jag prata med ytterligare 2 vänner i telefon. Det känns mycket bra, trots att jag nyss kom på att det under soffan ligger en trasig tavla med krossat glas, som skulle fått följa med till återvinningscentralen... Det var nog bara för att jag skulle bli påmind om vilket sisyfosarbete det är att hålla ett hem i ordning. Ack, ja, aldrig bliver man klar! Vad skönt! För tänk vad tråkigt om allt var klart, färdigt, gjort.

Inga kommentarer: