söndag, januari 14, 2007

Nyväckt konsumtionsbehov

Jag sitter en hel del vid datorn. Bland spel gillar jag bäst tetris och ett annat spel på min mobiltelefon. Men jag tittar väldigt lite på tv. Så lite att jag inte ens har köpt någon dvd-spelare sedan jag kastade ut videon. Den kontakt jag, fram till vecka 1 innevarande år, haft med PlayStation-spel begränsar sig till Singstar. Detta är bakgrundsinformation som är tänkt att belysa min brist på behov av grafikkort och underhållningsteknik.

Sedan, vecka 2, kom Gran Turismo in i mitt liv. Från en dag till en annan seglade en nyhet in på förstaplatsen på min önskelista. Det är nog inte särskilt klokt, för jag behöver inte fler tidstjuvar, men man kan ju spela dvd-filmer i den också. Nu vill jag ha ett PlayStation...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad i allsin dar är Gran Turismo frågar en icke-uppdaterad tant

Baba sa...

Ett bilspel. Det är jätteverkligt. Som en simulator och om man kör ut i kanten eller in i staket och bergväggar så skakar det i kontrollen man håller i så det känns. Jag hade ingen aning om att det var så kul! Man kan köra själv eller tävla mot bilar i spelet eller köra två och prejas. Jag vet, jag låter frälst!

"A Peaceful Warrior" sa...

Här är en annan bilspelsfantast!
GT är ju superkul och smått beroendeframkallande. Det tog ett tag innan jag fastnade dock. Hade en massa dötid en period pga en skada och då plockade jag fram spelet. Efter att lite halvproblematiskt klarat av körkorten och tjänat ihop lite stålar så bar det av in i playstation-dimman...
Man fick rejält ont i tummarna!

WRC spelen har också riktigt bra körkänsla...testa dem också om du gillar rally! ;)

Baba sa...

apw: Ursäkta, men du talar med en totalnovis här och du slänger dig med förkortningar! GT kan jag räkna ut, men WRC...?

"A Peaceful Warrior" sa...

Haha...sorry ´bout that.
"World Championship Rally"

Baba sa...

Okej! Men borde det inte heta WCR i så fall...? /Språk-Hitler