torsdag, februari 01, 2007

A, men åååh!

Här går jag extra långsamt hem från salsan. Riktigt släpar benen efter mig i snömodden. Handlar lite ost och choklad i affären för att inte komma hem före 20.00. För mellan 19.55 och 20.00 skulle man stänga av all el hemma och jag vill gärna bidra till såna behjärtansvärda manifestationer, som jag läste om idag på nätet.

Kommer hem (ca 20.01). Slår på endast lampan i hallen och datorn. Kollar genast kvällstidningarnas hemsidor. DÅ ser jag att den här manifestationen som gått ut via mail till folk handlar om att stänga av huvudströmbrytaren. Det har ju inte jag gjort! Räknas nu inte jag!?

Fråga: om man ville hjälpa jorden att hämta andan/visa något, varför inte gå ut liiite tidigare med information?

Insikt: jag har ju hjälpt till ändå, för jag var ju inte hemma och hade igång massa elsaker. Högst ofrivilligt kyl och frys, då. Ingen standby så långt ögat kan nå. Så det var inte i onödan och det känns bra för mina eventuella ofödda barns skull om inte annat.

2 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Vi satt på restaurang. Full el på där med. Som vanligt känner jag: vad spelar det för roll om jag... och jag vet att alla tycker "men om alla tänker så..." men det är ju så...

Baba sa...

I Paris minsann, släckte de ner hela Eiffeltornet och gjorde något av det medan Globen belystes i sin nya färgglada skrud. På ett sätt är det tråkigt att behöva göra jippo av klimathotet, men det kanske behövs en rejäl tankeställare.