onsdag, februari 14, 2007

Love is all around

Jag har dubbla känslor inför dagar som Alla hjärtans dag. Kärlek och omtanke bör man ju självklart både ge och få alla dagar.

Visst kan man få ge små kärleksgåvor. Inte för att jag nånsin fått vare sig rosor, choklad eller geléhjärtan på Alla hjärtans dag (Oops, inte nån annan dag heller visst!), men ärligt talat vet jag inte hur jag skulle reagera om det plötsligt hände just på den dagen. Kanske skulle det kännas lite billigt att bli uppmärksammad först då. En tjej på mitt jobb fick rosor budade till sig idag, från sin kille. "Vad kul för dig! Verkligen!" låtsasväste jag bittert på skoj. Men skulle det vara så kul? Vet ej.
Det som blir är ju snarare en motreaktion, som de "icke populära" barnen på skolorna som håller stängt idag antagligen känner. Ingen älskar mig!
Idag har jag fått ett mms på Lillen som värsta amorinen iförd gulliga kläder som han fått av mig. Den kärlek jag känner för mina syskonbarn vet faktiskt inga gränser. För säkerhets skull tog jag idag på mig min tröja som påminner mig om att älska mig själv - inte på ett egoistiskt sätt, utan på ett snällt. Jag klappade mig själv på kinden och minsann om inte Amor hade varit och satt ett litet avtryck utanför jobbet...

2 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Så gulligt! Jag blev inte uppvaktad heller, trots att jag har både man och barn! Vi har lagt ner sånt där (eller aldrig börjat förresten!!) för det finns så mycket annat att fira.

Baba sa...

Det är bra! Jag håller med du! :)