fredag, februari 23, 2007

Barnvakt

Jag är barnvakt åt Busen ikväll. Det är så himla roligt och mysigt. Jag önskar jag fick tillfälle att vara det oftare, men syrran och hennes sambo är helt enkelt ute för lite.

Kvinnor som är mödrar brukar säga att sedan de fick barn har de blivit extra blödiga och ser faror överallt. Detta - kan jag meddela - är inget som är förbehållet mödrar. Det funkar alldeles utmärkt för mostrar också. Om något skulle hända Busen (eller Lillan eller Lillen)...nä, jag vet inte vad jag skulle göra. Och blotta tanken på hur många barn som blir utsatta för olika hemskheter och försummelser gör mig djupt bedrövad och fruktansvärt upprörd. De som är så tillitsfulla och håller på och lär sig om världen.

Nu ska jag gå och lägga mig på en madrass nedanför hans säng och somna till hans andetag.

2 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Finns inget som är så rogivande som ett barns snusande... När jag inte kan somna brukar jag hämta lillasyster och ligga och gosa med henne. Sen somnar man gott!

Baba sa...

Så gosigt. Utom de gånger jag tror att han slutar andas! Jag sover aldrig så oroligt som med Busen. Mina beskyddarinstinkter är påslagna till max.