tisdag, februari 20, 2007

Kategoriserande kategorisering

Nu har jag valt ett utseende på bloggen som kan få hålla ett tag. En liten bild på mina ständigt vakande ögon fick vara med. Och så har jag ägnat helgen åt att dela upp mina över 300 blogginlägg i kategorier. De ligger här ute i högerspalten under Etiketter.

Det var inte lätt ska jag säga. Jag har skrivit ut alla mina inlägg månadsvis, så först satte jag mig med dem och började spåna på etiketter som skulle kunna funka. Det blev ganska många och raskt insåg jag att jag skulle få klumpa ihop vissa närliggande ämnen. Jag vill att det ska vara lätt att överblicka, annars är det ingen mening. Det är ingen hemlighet att jag gillar ord så jag bestämde mig för att försöka skriva så många etiketter som möjligt som allitterationer - till exempel Verbala vändningar, Smil o skratt och Babas betraktelser.

En sak som förvånade mig var hur ofta jag har kommenterat vädret! Som om jag skulle behöva syssla med sån "polite conversation", men det är ju för att vädret påverkar mitt humör och känslan för dagen så oerhört mycket. Inte så mycket temperaturen, men tillgången på sol. Som idag när solen nästan sken fortfarande vid halv fem! Underbart!

2 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Det slogs jag av när jag åkte hem också! Det var ljust!!!! Underbart! Kul med ny design. Jag skulle vilja ta tag i min också men orkar inte...

Baba sa...

Jag blev änna tvungen, för jag uppgraderade den. Skönt att bli sparkad i baken ibland :)