tisdag, februari 27, 2007

Det hemskaste hemska

Jag tänkte att jag skulle blogga om något lite roligare än dödsrunor idag, men så råkade jag surfa in på Aftonbladets hemsida och fick syn på den här artikeln. Nu sitter jag här och känner mig så förbannad, äcklad och sorgsen att jag mår illa. Mord är någonting fruktansvärt. Våldtäkt är lika fruktansvärt. Det är svårt att säga vilket som är värst för offret. Men båda dessa vidriga brott på en gång och mot ett barn gör det så avskyvärt att jag nästan inte kan ta in det. Att med syltkakor lura med sig en leende liten pojke för att våldta och mörda honom. Hur sjukt är inte det? Vad har den mannen själv varit med om?

Jag kan inte vara alla barns moster och skydda dem, men nu tror jag banne mig att måttet är rågat för Moster Baba. Jag måste göra någonting för några barn, börja någonstans, engagera mig. Annars tror jag att jag exploderar!

2 kommentarer:

"A Peaceful Warrior" sa...

Heeelt makalöst ofattbart och fruktansvärt! Det är svårt att finna ord... Jag blir bara så trött och ledsen på mänskligheten ibland tyvärr. Att det måste vara så här...att en del måste vara så "fucked up" rent ut sagt är bedrövligt och riktigt tragisk...och det känns tungt. Det finns ju så klart anledningar till att allt sker som det sker också, men det hjälper ju inte direkt att veta.
Ja: kort sagt - Fy Faan!

Baba sa...

Nej man hittar inga ord. Jag får som mjölksyra i hela kroppen. Blir förlamad och förbannad på samma gång.