onsdag, februari 28, 2007

Recept på en lyxig dag

Jag har haft en sån där skön och lyckad tjänstledighetsdag igen. Här är receptet:

Blanda:
sovmorgon
hann läsa tidningen
grattis-sms på namnsdagen (ej mitt första namn)
ringde en kompis på Barnombudsmannen
fotvård
nya stövlar med 50% rabatt
lunch med kompis
fika med kompisar
524 körde förbi fiket
fixat med ögonintyg och foton till att förnya körkortet
såg inte ut som en häst på passfotot
mannen i passfotoaffären behövde bara ta om några gånger
köpte blommor på Hötorget (en ranunkel - flera ranunklar?)
grejat lite hemma
sålde en auktion på Tradera
tagit det lugnt

Några små bittermandlar för att göra anrättningen mindre slätstruken:
vädret har varit grått och gatorna sörjiga
det ser ut som om jag har en svart prick på ena framtanden på passfotot
min marsbudget innehöll egentligen inte nya stövlar
eftersom jag inte har jobbat gick jag inte med på after work ikväll

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, ranunklar!!! Mina favoriter! Fick fyra fina i måndags.

Baba sa...

Mina med. Jag blev inspirerad av dig och så hade de på Hötorget!